Gå til hovedindhold

Pleje & Omsorg

Jobopslag omhandlende pleje og omsorg

To holder i hænder
  • Læs op

Indhold

    Pædagogmedhjælper - Funder Børnehus

    Funder

    Ansøgningsfrist: 29. oktober 2021

     

    Pædagogmedhjælper til Funder Børnehus
    Funder Børnehus – Bevægelse og Natur søger en pædagogmedhjælper til vuggestuen pr. 1. december 2021.

    Funder Børnehus er et børnehus, der er delt i en Pavillon og huset.
    Pavillonen normeret til 50 børnehavebørn og 52 vuggestuebørn.
    Huset er normeret til 100 børnehavebørn og 70 vuggestuebørn.
    Børnehuset er beliggende i dejlige omgivelser og er bygget sammen med skolen.

    Børnehusets pædagogiske profil er:

    • Bevægelse er et grundsyn, der danner grundlag for hele det pædagogiske arbejde.
    • Der er fokus på design af rum og rammer, valg af rekvisitter, organisering af det pædagogiske arbejde, samt personalets rolle og udtryk
    • Med et pædagogisk fokus på barnets bevægelse, kombineret med naturens og friluftrummets vide rammer, er vores vision at skabe gode, positive bevægelsesmiljøer og en bevægelseskultur hvor vi anerkender og respekterer kroppens egen værdi.

    Forventede kompetencer, færdigheder, viden og erfaring:

    • Initiativrig og kan arbejde selvstændigt
    • Arbejde med leg og bevægelse som arbejdsmetode - du har lyst og interesse i at bidrage til husets fortsatte pædagogiske udvikling ud fra ovennævnte
    • Er energisk og brænder for at være med til, at udvikle huset profil
    • Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.

    Yderligere information:
    Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte institutionsleder Annette Frederiksen på tlf. 2363 8523.

    Ansøgningsfrist fredag 29. oktober 2021.

    Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
    Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

    Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.

    Find jobannoncen her

    Pædagogmedhjælper, 30 timer - Daginstitutionen Børnegården

    Silkeborg

    Ansøgningsfrist: 29. oktober 2021

     

    Pædagogmedhjælper til Daginstitutionen Børnegården
    Daginstitutionen Børnegården, i Alderslyst i Silkeborg Kommune, søger en pædagogmedhjælper.

    Vi søger en pædagogmedhjælper på 30 timer, som skal arbejde på tværs af alle tre stuer i børnehaven.

    Det forventes, at du i ansøgningen forholder dig til at arbejde i en flersproget og flerkulturel kontekst, samt forholder dig til at skulle arbejde på tværs i hele børnehaven.

    Vi er godt på vej- vil du med?

    • Vil du være med til at alle børn får en bedre chance i livet?
    • Har du en stærk pædagogisk faglighed?
    • Vil du være med til at udvikle fremtidens daginstitution?
    • Har du mod på at indgå i tværfagligt samarbejde?
    • Er du teamplayer?
    • Kan du lide at lege og lave aktiviteter sammen med børn?
    • Kan du være med til at udvikle den Røde Tråd og holde fast i den?
    • Kan du holde fokus på Kerneopgaven?
    • Er du terrængående i et kuperet pædagogisk landskab og kan træffe de gode valg under pres?

    Hvem er vi?
    Vi er en lærende organisation, hvor dit bidrag har betydning både i hverdagen, men også i løbende udvikling af vores pædagogiske arbejdsgrundlag.

    For at sikre respekt om både det direkte pædagogiske arbejde, tid til forberedelse og møder, arbejder vi med årsnorm, der fordeler tiden til det hele.

    • Daginstitutionen Alderslyst ligger i et byområde med blandede bebyggelser, hvor der er mange forskellige kulturelle baggrunde.
    • Det giver en meget bred vifte af opgaver inden for helt almindeligt trivsels- og læringsarbejde, det tværkulturelle, sprog og tværfaglige samarbejde.
    • Vi er en spændende arbejdsplads med fokus på kerneopgaven og kvalificering af medarbejdernes kompetencer, så vi kan møde fremtidens udfordringer.
    • Vi er godt i gang med at skabe et samlet afsæt for læringsmiljø i forbindelse med ”den styrkede pædagogiske læreplan”.
    • Vi har fokus på, at et tæt forældresamarbejde giver barnet bedre muligheder.
    • Tydelig ledelse, målsætning, struktur, planlægning, samt refleksion og evaluering er nødvendigt i det professionelle læringsfællesskab, som vi ønsker at være.
    • Vores hverdag tager afsæt i forskningsbaseret viden, som vi også gerne selv bidrager til.
    • Vi arbejder systematisk med feedback, som bidrager til faglig udvikling, bedre arbejdsmiljø og inspiration af hinandens praksis.
    • Lige nu er vi optaget af at Børnehuset Nørrevænget bliver certificeret bevægelsesinstitution og det bliver de andre huse også inspireret af.
    • Vi arbejder med systematisk intro til nye medarbejdere.

    Læs mere om os på hjemmesiden https://alderslyst.silkeborg.dk/Boernegaarden 

    Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.

    Yderligere information:
    Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte daglig leder Malene Boye Hansen på tlf. 2492 0522.

    Ansøgningsfrist fredag 29. oktober 2021.

    Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
    Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

    Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.

    Find jobannoncen her

    Social- og sundhedsassistent, 30-37 timer - Solbakken

    Ejstrupholm

    Ansøgningsfrist: 31. oktober 2021

     

    Solbakken søger social- og sundhedsassistent
    Vi har en kollega, som har valgt at gå på en velfortjent pension.
    Derfor søger Solbakken i Ejstrupholm en social- og sundhedsassistent, der både har lyst og evner og ikke mindst brænder for at arbejde med de ældre og varetage alle opgaverne, der kan være omkring beboerne på Solbakken.
    Stillingen er på 30-37 timer/uge. Fremmødet vil være i blandede vagter.
    Stillingen ønskes besat fra 01.11.2021 eller efter aftale.

    På Solbakken arbejder vi ud fra Ikast-Brande Kommunes DNA og værdier.
    Det betyder, at vi er arbejdsomme og entreprenante. Vi handler, hjælper hinanden og står sammen. Vi løfter i flok og finder løsninger sammen. Vi er ukuelige og ikke bange for at lære af vores fejl.
    Vi samarbejder på tværs uden at skelne til titler og fagområder. Vi arbejder ud fra værdierne tillid, dialog og ansvarlighed.
    Medarbejderne på Solbakken arbejder med et højt engagement – i et tværfagligt miljø, ligesom et godt arbejdsmiljø vægtes højt. Der arbejdes målrettet på at udbrede de faglige kompetencer til kollegaer, således at vi kan tilbyde beboerne og deres pårørende den mest optimale pleje og støtte, under hensyntagen til den enkeltes behov og funktion.
    Vi arbejder ud fra den personcentrede omsorg og sætter fokus på, at beboernes trivsel er så høj som muligt. Den personcentrerede tilgang er grundlæggende både i forhold til beboere, pårørende og kollegaer.
    Solbakken er et pleje- og aktivitetscenter med 30 lejligheder fordelt på 3 gange.
    På Solbakken er der mange frivillige tilknyttet, og der er en stor lokal forankring i nærområdet.

    Vi forventer, at du:

    • har lyst til at arbejde med demens og har eller vil tilegne dig de ønskede kompetencer
    • kan arbejde målrettet og struktureret og er god til at håndtere forandringer
    • kan skabe overblik og kan bevare dette i pressede situationer
    • er fortrolig med elektronisk dokumentation og anvender det som et fagligt redskab. Vi anvender Cura
    • er ærlig og respektfuld i det kollegiale samarbejde
    • byder ind og løbende kommer med forbedringsforslag til vores arbejdsgange, da vi har stor fokus på optimering
    • har gode kommunikative kompetencer og evner det gode samarbejde både mono- og tværfagligt samt med de pårørende og frivillige
    • kan genkende dig selv i værdierne: dialog, tillid og ansvarlighed
    • har stabilt fremmøde, godt humør med en positiv indstilling til tingene og ikke mindst højt engagement

    Vi tilbyder dig:

    • et job, hvor du får mulighed for at vise, hvad du kan med din faglighed både i handling og med refleksion
    • en arbejdsplads, hvor humor og teamwork er med til at løfte en hverdag med komplekse opgaver
    • en arbejdsplads, hvor vi i fællesskab skaber gode løsninger i hverdagen og samarbejder om det gode arbejdsmiljø
    • en arbejdsplads, hvor alle arbejder målrettet med den personcentrerede omsorg for at højne livskvaliteten og trivsel for den enkelte beboer
    • en arbejdsplads, der er i konstant forandring og udvikling, og hvor vi vægter en høj faglighed
    • kursus i personcentreret omsorg samt løbende mulighed for kompetenceudvikling
    • en arbejdsplads, hvor indflydelse, medbestemmelse og medansvar er en selvfølge
    • målrettet og struktureret introduktion

    Løn og ansættelsesforhold:
    Efter gældende overenskomst

    For yderligere information er du meget velkommen til at kontakte:
    Leder Linda Kjærskov Pedersen på tlf. 99605721

    Ansøgningsfrist:
    Søndag d. 31.10.2021

    Ansættelsessamtaler:
    Samtaler afholdes løbende og ansættelse kan finde sted inden ansøgningsfristens udløb

    Du bedes sende din ansøgning online. Klik på ”ANSØG” og vedhæft din ansøgning og dit CV

    Find jobannoncen her

    Pædagog - Opholdsstedet Spangen

    Silkeborg

    Ansøgningsfrist: 1. november 2021

     

    Opholdsstedet Spangen søger en pædagog
    Vi søger en veluddannet og erfaren pædagog, som ligeledes har lyst og evner til at arbejde på en døgninstitution.

    Stillingsbeskrivelse:
    Du vil indgå i det daglige team i det pædagogiske arbejde, herunder også alment praktisk arbejde.

    Din profil:

    • Vi forventer at du har skriftlige kompetencer, kan arbejde selvstændigt samt har gode samarbejdsevner og at du har en generel positiv indstilling.
    • Kan du bevare overblikket og roen i enhver situation, være handlekraftig, loyal og fleksibel,- er det måske lige netop dig vi søger.

    Om Fonden Spangen:
    Vi er et velrenommeret opholdssted, med virke siden 2006.

    Vi er godkendt til 7 § 66 pladser og til at modtage børn og unge fra 5 år. Derudover tilbyder vi efterværn. To af pladserne er fleksible §107 pladser til det 23 år.

    Vi har fokus på menneskers ressourcer,- og samtidigt en erkendelse af, at der kan være tale om forskellige udfordringer og behov i de menneskelige grundvilkår.
    Vi ser på mennesket, som absolut unikke og individuelle personer.

    Vi er nærværende og værdsætter et trygt og omsorgsgivende miljø, der indbyder til dialog.

    Faglighed og ansvarlighed kendetegner stedet.

    Link: spangen-info.dk

    Ansøgningsfrist: Ansøgninger gennemgås løbende. Alene de, som bliver indkaldt til samtale, bliver kontaktet.

    Jobstart: Hurtigst muligt og efter nærmere aftale.

    Ansøgning sendes til leder Sara Zøllner på mail skz@spangen-info.dk

    Find jobannoncen her

    Pædagog, 25-34 timer - Bytoften

    Herning

    Ansøgningsfrist: 5. november 2021

     

    Pædagog til Bocentret, Bytoften Bo- og Aktivitetscenter
    Er du ambitiøs på dit fags og borgernes vegne og kunne du tænke dig at være med til at udvikle Bytoften Bo- og Aktivitetscenter som Vestjysk kraftcenter for borgere med hjerneskade og fysisk funktionsnedsættelse?
    Hvis ja, så har vi jobbet til dig!

    Vi søger en pædagog på 25-34 timer pr. uge Der vil være 6-8 aftenvagter over 6 uger samt arbejde hver 3. weekend.

    Vi søger en kollega, der brænder for sit fag, som vil indgå i afdelingens udviklingsarbejde, og som tillige har lyst til at indgå i tværfaglige arbejdsopgaver som personlig pleje og hverdagsaktiviteter.

    Vi vil nytænke vores måde at samarbejde på i det tværfaglige forum, hvilket vi håber at du synes lyder spændende og ønsker at deltage i.
    Specialuddannelse eller erfaring er ikke et krav, hvis du har lysten til at udvikle dig, har vi kompetencerne og mulighederne for at give dig den viden du skal bruge i vores afdeling og i huset på tværs.
    Vi ønsker at holde fokus på borgerens levede liv.

    Bocentret er et permanent botilbud der henvender sig til voksne personer med erhvervet eller medfødt hjerneskade, der er kendetegnet ved betydelig og varig fysisk og/eller kognitiv funktionsnedsættelse.
    Beboerne har blandt andet behov for personlig pleje, koordinering af aktiviteter og støtte til at være til stede i og deltage i et fællesskab.

    Der er 22 beboer i Bocentret fordelt på 2 afdelinger.

    Vi lægger vægt på, at du

    • er uddannet pædagog
    • vil bidrage konstruktivt i afdelingens tværfaglige samarbejde
    • kan rumme den hjerneskadedes til tider udfordrende adfærd
    • kommer med en positiv tilgang og vil være med til at løfte de pædagogiske opgaver
    • har erfaring med hjemmevejledning/bostøtte, eller vil udfordre dig i de opgaver.

    Vi tilbyder

    • engagerede, kompetente kollegaer, der støtter hinanden i hverdagen
    • et veltilrettelagt introforløb hvor du det første år deltager i intern undervisning
    • et udfordrende job med mulighed for en varieret arbejdsdag
    • Høj faglighed hvor vi tilskynder hinanden til løbende at reflektere over egen praksis, for at styrke den faglige udvikling.

    Læs mere på vores hjemmeside.

    Ansættelsesforhold
    Ansættelse pr. 1. november 2021 eller snarest derefter.

    Samtaler forventes afholdt løbende med start 24. september 2021.

    Ansøgningsfrist
    30. november 2021 kl. 20.00.

    Yderligere oplysninger
    For yderligere oplysninger henvises til afdelingsleder Linne Mønsted, telefon 96 28 47 46, mail koblm@herning.dk 

    Ansøgning med uddannelsesbevis, udtalelser og øvrige relevante bilag bedes sendt elektronisk via Herning Kommunes hjemmeside.

    Find jobannoncen her

    Pædagoger - Daginstitutionen Buskelund

    Silkeborg

    Ansøgningsfrist: 7. november 2021

     

    Pædagoger til Højgården - Daginstitutionen Buskelund
    Drømmer du om at være med til at starte et nyt børnehus…?

    Daginstitutionen Buskelund udvider med et nyt børnehus, der åbner 1. januar 2022.

    I første omgang bliver der plads til ca. 36 vuggestuebørn i Højgården, vi forventer at udvide med børnehave medio 2022. Højgården er et elementbyggeri som har rigtigt gode indendørs rammer og en naturskøn beliggenhed.

    Derfor søger vi dygtige og visionære pædagoger, som vil være med til at starte vuggestuen op i Højgården. Drømmer du om at sætte dit pædagogiske fodaftryk fra starten, så er det netop dig vi søger – uanset om du er erfaren eller nyuddannet pædagog!

    Det pædagogiske fundament i Daginstitutionen Buskelund bygger på:

    • Inklusion for alle
    • Anerkendende tilgang
    • Kvalificeret selvbestemmelse

    Vi har i fællesskab defineret vores kerneopgave: Sammen med børnene skaber vi en hverdag, der understøtter lyst til at lege og lære, samt mod og evne til at være aktive deltagere i fællesskaber.

    Vi anser Daginstitutionen Buskelund som én institution, et fælles vi.
    Medarbejdere samarbejder på tværs af grupper, team og børnehuse hvilket bidrager til at skabe helhed, sammenhæng og medejerskab for hele institutionen.
    Der er gåafstand mellem vores huse og vi prioriterer et tæt samarbejde.
    Dette understøttes af fælles lege-dage og andre aktiviteter på tværs af husene i løbet af året.
    Vi afholder fælles p-møder på tværs af børnehusene, ligesom vi f.eks. har sprog- og faglige refleksionsgrupper bestående af medarbejdere på tværs af teams og børnehuse.

    Vi arbejder i årgangsteam (0-3 år og 3-6 år).
    Børn og voksne er tilknyttet en gruppe som base, men vi ser vores hus som fælles for både børn og voksne, og vi samarbejder på tværs af husene gennem aktiviteter, traditioner og fælles personalemøder.
    Vi samarbejder med Buskelundskolen om en fælles pædagogisk platform.

    Daginstitutionen Buskelund er en af 14 daginstitutioner i Silkeborg Kommune, og er beliggende i det nordvestlige Silkeborg med i alt ca. 60 medarbejdere.
    Pr. 1. januar 2022 er vi fire børnehuse:

    • Højen er en integreret institution med ca. 75 børnehavebørn ca. 58 vuggestuebørn.
    • Gården er en integreret institution med 15 vuggestuebørn og ca. 35 børnehavebørn
    • Eventyrhuset er en børnehave med ca. 55 børnehavebørn.
    • Højgården med 36 vuggestuebørn og forventeligt udvidelse med børnehave til sommer.

    Vi søger pædagoger der:

    • Drømmer om at være med til at opstarte et nyt børnehus.
    • Har blik for - og lyst til - at bidrage positivt ind i et professionelt arbejdsfællesskab.
    • Sætter sin faglighed i spil og tør reflektere over egen og kollegers praksis.
    • Kan indgå konstruktivt og fagligt i teamsamarbejde og kan se udover egne interesser.
    • Ser forældrene som vigtigste samarbejdspartnere og inddrager dem aktivt i barnets hverdag.
    • Kan iagttage, beskrive og dokumentere læring og trivsel mundtlig og skriftlig ud fra viden om børns normaludvikling.
    • Arbejder struktureret ind i arbejdsfællesskaber omkring læringsmiljøer og de nye styrkede læreplaner.
    • Har en nærværende og udforskende tilgang sammen med børnene og er nysgerrig på deres intentioner.
    • Er nytænkende og åben og holder sig faglig opdateret på området.
    • Er velforberedt og bidrager til p-møder, tværfagligt samarbejde, personaledage mv.
    • Er åben for og interesseret i, at arbejde i hele institutionen.
    • Er fleksibel i forhold til arbejdet og arbejdstider både i hverdagen og i ferier.

    Vi kan tilbyde

    • En unik mulighed for at sætte dit præg på et nyt børnehus
    • Selvstyrende teams med høj grad af medinddragelse og indflydelse
    • Dynamiske og fagligt funderede teams
    • En engageret personalegruppe, med dygtige og kompetente kolleger
    • En arbejdsplads i spændende udvikling
    • En engageret og aktiv forældrekreds

    Læs mere om os på vores hjemmeside https://buskelund.silkeborg.dk/ 

    Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.

    Yderligere information:
    Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte daglig leder Unni Eriksen tlf. nr. 2332 3702 eller institutionsleder Henriette Bak Nielsen på tlf. nr. 2283 5747.

    Ansøgningsfrist søndag 7. november 2021. Ansættelsessamtaler forventes afholdt fredag 12. november.

    Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
    Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

    Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.

    Antal ledige stillinger: 3

    Find jobannoncen her

    Pædagog eller sundhedsfagligt personale - Socialpsykiatrisk Center Nord

    Ikast

    Ansøgningsfrist: 7. november 2021

     

    Socialpsykiatrisk center nord: pædagog eller sundhedsfagligt personale
    Vi søger to medarbejder til 3 års tidsbegrænset stillinger grundet et udviklingsprojekt som nuværende medarbejder skal i gang med

    Vil du arbejde indenfor socialpsykiatrien, kan du arbejde selvstændig og har lyst til at arbejde recoveryorienteret er du måske den vi søger til udviklings og læringscenteret i Socialpsykiatrisk Center Nord, der leverer støtte til borgere med en psykiatrisk lidelse eller sårbarhed.

    Vi arbejder ud fra kerneopgaven som defineret således:
    ”Vi lykkes i socialpsykiatrien når borgeren oplever mulighed for at skabe sig et liv med mening og udvikling

    Arbejdsopgaver:

    • Støtte og vejledning til borgere med henblik på at udvikle/styrke/bevare selvstændighed og mestring af hverdagslivet og forebyggende i forhold til indlæggelser.
      Støtten gives: som gruppeforløb, elektronisk, i centeret eller i borgerens eget hjem.
    • Samarbejde med interne og eksterne samarbejdsparter
    • Deltager i til stadighed at udvikle teamet og Centeret
    • Køre gruppeforløb med borgerne

    Vi forventer, at du:

    • Har en relevant sundhedsfaglig uddannelse
    • Har psykiatri erfaring
    • Kan tage ansvar, arbejde selvstændigt
    • Har du en veludviklet humor, gode samarbejdsevner og overblik
    • Kan lide udfordringer og uforudsigelighed i din hverdag
    • Er iderig og ser muligheder frem for begrænsninger

    Vi tilbyder:
    Du skal indgå i et team med 12 andre psykiatrimedarbejdere. Teamet har en høj faglig kompetence, arbejder og tilrettelægger selvstændigt arbejdsopgaver og har kollegial og administrativ base i Centeret, Norgesgade 15-17, i Ikast.
    Teamet leverer støtte til ca. 160 visiteret borgere fordelt i hele Ikast-Brande Kommune. Socialpsykiatrisk Center Nord er en arbejdsplads med i alt 50 ansatte, hvor faglighed, gensidig respekt, frihed under ansvar, dialog og humor har høj prioritet.

    Fra Socialpsykiatrisk Center Nord udgår en række tilbud om støtte og samvær:

    • Der er udviklings- og læringscenter
    • Det døgndækket botilbud
    • akutordning
    • værestedet Den Blå Café
    • Startboligerne

    Løn og ansættelsesforhold:
    Stillingerne er på 37 timer om ugen. Stillingerne besættes fra 03-01-2022 eller hurtigst muligt.
    Arbejdssted: Socialpsykiatrisk Center, Norgesgade 15-17, 7430 Ikast. Aftale om løn- og ansættelsesvilkår sker ifølge gældende overenskomst mellem KL og din faglige organisation.

    For yderligere information om stillingen kontakt:
    Teamleder Heidi Dynesen 30764876
    Hvis du vil vide mere om at være ansat i en kommune, så klik ind på http://jobikommunen.ikast-brande.dk 

    Find jobannoncen her

    Pædagogmedhjælper, vågen nat og vikararbejde - Fonden Huset Scheving

    Nørre Snede

    Ansøgningsfrist: 8. november 2021

     

    Pædagogmedhjælper til Vågen nat og vikararbejde
    Kombineret stilling som Vågen natpersonale og tilkaldevikar søges til Fonden Huset Scheving.

    Fonden Huset Scheving søger vågen natpersonale, til at sikre omsorg og tryghed for vores beboere.

    Fonden Huset Scheving er et døgntilbud for mennesker med Autisme og div. ko-morbiditet/ følge- med lidelser

    Fælles for målgruppen er et stort behov for struktur, tryghed og velkendte rammer.
    Derfor søger vi vågen natpersonale til at sikre den enkelte beboer den optimale tryghed i at der altid er personale inden for rækkevidde hvis noget bliver svært.

    Opgaverne for natpersonalet vil være følgende:

    • Dialog med beboere, og evt. hjælp til at komme i seng.
    • Udlevering af pn. Medicin
    • Udarbejdelse af pædagogisk materiale
    • Desuden vil følgende praktiske opgaver være en del af hverdagen:
    • Oprydning og rengøring af fællesarealer
    • Tøjvask
    • Indkøbssedler
    • Etc.

    Vi tilbyder:

    • En stilling hvor du i fællesskab med 5 andre indgår i et team omkring det vågne natarbejde, og hvor i selvstændigt tilrettelægger ferie og dækker ind for hinanden ved sygdom.
    • En arbejdsplads med et højt fagligt niveau der giver dig mulighed for at tilegne dig solid viden omkring autisme, herunder kurser og oplæg.
    • Sundhedssikring
    • Løn efter aftale
    • Arbejdet er fordelt på 2 natarbejdere. Du er således ikke alene på arbejdet, og kan tilkalde assistance om nødvendigt.

    Arbejdstid:
    Din arbejdsplan vil køre i et 3 ugers rul. :

    • 1 uge hvor du er vågen natpersonale Mandag-Søndag svarende til ca 75 timer (her vil du arbejde alene)
    • 2 uger hvor du indgår som tilkaldevikar og herved supplerer op til den ønskede norm, som du selv kan være medvirkende til at definere.

    Om dig:

    • Vi forestiller os at du forvejen har erfaring med området og at du evt. har forhåndserfaring ift. at arbejde om natten.
    • Eller at du har en relevant uddannelse eller er i gang med en sådan
      • Dette kan eks. være:
      • Pædagog
      • Social og sundhedshjælper
      • PAU/ PGU uddannet

    Det er desuden en fordel hvis du:

    • På forhånd har viden og erfaring med autisme.
    • Er nysgerrig på at tilegne dig mere viden
    • Har god situationsfornemmelse
    • Formår at være selvkritisk over egen adfærd
    • Formår at arbejde konfliktnedtrappende, og tryghedsskabende.
    • Evner at bevare roen hvis en beboer har det svært.
    • Formår at arbejde efter en low arousal tænkning.
    • Nyder dit eget selskab og føler tryghed i at gå alene.
    • Ikke er bange for mørke.

    Antal stillinger: 2

    Find jobannoncen her

    Sundhedsfaglig profil, 25 timer - Toftebo

    Hammerum

    Ansøgningsfrist: 12. november 2021

     

    Brænder du for at skabe meningsfulde aktiviteter & gode stunder? (sundhedsfaglig profil)

    Har du en sundhedsfaglig baggrund?
    Så er det dig vi søger til daghjemmet på Toftebo Aktivitetscenter, Elmegade 32, Hammerum.

    Stillingen er med en gennemsnitlig ugentlig arbejdstid på 25 timer.
    Arbejdstiden er i tidsrummet 08.00-16.15 på hverdage.
    Ansættelsesstart: 1. januar 2022.

    Toftebo Aktivitetscenter benyttes af førtidspensionister og borgere over 60 år, som skaber motions-, aktivitets- og samværstilbud for og med hinanden.
    Personale varetager i samarbejde med frivillige tilbud til borgere med behov for støtte og varierer fra samværs tilbud og arrangementer, spil, hobbybetonede aktiviteter til motionsstilbud såvel inde som ude, hvor der er fokus på vedligehold af såvel fysiske, psykiske, sociale samt mentale funktioner.
    Centret benyttes af 400 brugere, heraf 80 frivillige.

    Daghjemmet er et visiteret tilbud for brugere med særlige behov for støtte, ofte på baggrund af demens eller anden sygdom, hvor der kræves en socialfaglig og pædagogisk tilgang samt en pleje- og omsorgsfaglig indsats.
    Daghjemmet har 10 daglige pladser og benyttes af ca. 25 brugere.

    Vi søger en kollega, som har flair for

    • At indgå i samarbejdsrelationer med tværfaglige kollegaer, brugeren og dennes pårørende.
    • At møde brugerne hvor de er og med udgangspunkt i den enkeltes ressourcer.
    • At planlægge, igangsætte og gennemføre meningsfulde aktiviteter.
    • At gribe hverdagens aktiviteter og skabe gode stunder for brugerne i daghjemmet.
    • At støtte frivillige i samspil med brugerne og deltagelse i aktivitet.
    • At støtte daghjemsbrugere og andre brugere i centret med nedsat funktionsevne i forhold til personlig pleje opgaver, samt struktur i hverdagen på centret.
    • Sikre den nødvendige dokumentation, og implementering af aftalte instrukser, politikker og øvrige aftaler i daghjemmet.

    Vi forventer derudover

    • At du har interesse og erfaring i arbejdet med demente borgere.
    • At du har en sundhedsfaglig baggrund, og kan koble teori og praksis både mundtligt og skriftligt.
    • At du har forståelse for hverdagens aktiviteter og graduering af disse.
    • At du trives i en uforudsigelig hverdag, som kræver, at du er omstillingsparat, har et godt overblik og samtidig bevarer en rolig fremtoning.
    • At du er god til at smalltalke, igangsætte og vedligeholde samtale.
    • At du er iderig og kreativ i forhold til at sætte meningsfulde aktiviteter i gang.
    • At du trives med at have mange bolde i luften, og selv under travlhed være tålmodig, inspirerende og motiverende.
    • At du har interesse i at samarbejde med frivillige.
    • At du er fleksibel, ansvarsfuld og ser muligheder frem for begrænsninger.
    • At du har et godt humør og smittende engagement.
    • At du er vant til at bruge computer som arbejdsredskab i hverdagen.

    Vi tilbyder dig en varieret hverdag, hvor du bliver en del af en dynamisk personalegruppe, med mulighed for at sætte dit eget præg på hverdagen, herunder udvikling af tilbuddene i tæt samspil med det øvrige aktivitetspersonale, terapeuter og ledelse.

    Ansøgningsfrist
    12. november 2021 kl. 12.00

    Ansøgning med relevante bilag skal sendes elektronisk via opslaget her.

    Ansættelsessamtaler afholdes om formiddagen torsdag d. 18. november.

    Løn og ansættelsesforhold iht. gældende overenskomst.

    Spørgsmål angående stillingen
    kan rettes til leder Allis Lunde på telefon 21 34 16 97.

    Find jobannoncen her

    Pædagogisk assistent/Social & sundhedshjælper, 30 timer - Kær.dk

    Herning

    Ansøgningsfrist: 16. november 2021

     

    Kær.dk Herning søger en pædagogisk assistent / social & sundhedshjælper
    Vi søger en pædagogisk assistent / social & sundhedshjælper til aftenvagt i Herning på 30 timer, hvor der arbejdes skiftevis 5-dags og 2-dags uger.
    Så har du interesse indenfor det sundhedsfaglige område?
    Vil du gøre en positiv forskel for borgerne i Herning?
    Og samtidig have mulighed for indflydelse og udvikling?
    Så er det dig vi søger.

    Der er tale om en aftenvagt på 30 timer pr. uge og fri hver anden weekend, du kommer til at arbejde 5-2.

    Du vil blive særligt tilknyttet vores borgere som er i Bytoften/Blomstertoften.
    Disse borgere har både et fysisk og psykisk handicap.
    Det er derfor vigtigt at du besidder de helt rigtige kompetencer som: tålmodighed, lyttende, rolig, omstillingsparat og pædagogiske evner.

    Vi er en sund og stærk plejevirksomhed, hvor værdier som kommunikation, trivsel, udvikling og kvalitet vægtes højt i dagligdagen for vores borgere og medarbejdere.

    Vi er Hernings kommunes ældste privat leverandør af pleje, og sætter pris på det gode samarbejde på tværs af faggrupperne og kommunes medarbejdere.
    Yderligere er vi Midt- og Vestjyllands største privat leverandør af hjemmepleje, da vi har afdelinger i Herning, Holstebro, Ikast/Brande, Lemvig, Skive og Struer.

    Kær.dk arbejder målrettet med trivsel på arbejdspladsen, ligesom respekt for vores forskelligheder og ansvar for opgaverne er en selvfølge.
    Vi er en professionel arbejdsplads, som stiller store forventninger til hinanden. Vi arbejder målrettet med kerneopgaverne hvor borgerne er i centrum.

    VI FORVENTER

    • Fleksibel og har lyst til samarbejde med kollegaer og ledelsen
    • Stabil i din arbejdsindsats, da en af vores værdier er ”en borger – et plejeteam”
    • Faglig dygtig og ser en ære i at levere et godt stykke arbejde
    • En medspiller, som ser kollegaer og vores forskelligheder som en styrke
    • At du kan yde omsorgsfaget med hjertet, og har lysten til at gøre en forskel
    • Har en sundhedsfagliguddannelse og gerne erfaring

    VI TILBYDER

    • God og grundig oplæring
    • Arbejde i en spændende dynamisk plejevirksomhed med 300 dygtige kollegaer
    • Midt- og Vestjyllands største privat leverandør af hjemmepleje
    • Løn efter overenskomst (vi er organiseret i KA Pleje)
    • Diverse personalegoder
    • Stor fokus på trivsel og arbejder med den sociale kapital som en selvfølge
    • Fast plan med stor medbestemmelse og ønske om tæt dialog

    Vi indkalder løbende til samtaler og for den rigtige tilbyder vi hurtig ansættelse.

    Har overstående givet spørgsmål så kontakt Sygeplejefaglig Leder Kamilla Brink på tlf. 2775 7990 eller Sygeplejefaglig Teamleder Kitt Arboe på tlf. 7196 1900 hverdage mellem kl. 9-14.

    Kan du se dig selv i denne stilling? Så send os en ansøgning samt CV på kontakt@krpl.dk 

    Antal ledige stillinger: 2

    Find jobannoncen her