Læringssyn
Læring skal forstås i bred betydning.
![Billedet viser børn der er ved at lægge kastanjer i jorden. Billedet viser børn der er ved at lægge kastanjer i jorden.](/media/yijp033f/img_2231.jpg?width=800&height=480&format=jpg&quality=90&bgcolor=fff&v=1d914533e7275b0)
Vi er opmærksomme på at der sker læring for barnet gennem hele dagen. Det sker såvel i garderoben, ved bordet til spisetid, til samling og generelt i samværet med andre, hvor der øves at håndtere krav og i det hele taget øves, at være en del af en gruppe.
Der er den uformelle og den formelle læring som herunder beskrives:
- Den uformelle læring, som sker gennem dagligdagens aktiviteter og gøremål, hvor børnene lærer gennem iagttagelse, efterligning og i samspil med andre.
- Den formelle læring er bevidst planlagt med henblik på udvikling af børnenes erkendelse, forståelse og færdigheder indenfor et valgt tema.