Driften af vej- og parkopgaverne i Ikast-Brande Kommune er sikret
Efter meddelelsen om at Dalgas’ samarbejde med kommunen ophørte d. 1. juli 2025, har Ikast-Brande Kommune arbejdet på at finde løsninger, der kunne sikre driften i den kommende tid.

Formand for Udviklings- og Erhvervsudvalget, Simon Vanggaard udtaler:
- Trods de svære omstændigheder, er det lykkedes os at samle en gruppe beredvillige entreprenører, herunder flere lokale, der ved fælles hjælper er med til at sikre, at den primære drift fortsætter.
Ikast-Brande Kommune har sammen med flere entreprenører, herunder flere lokale, fundet en midlertidig løsning på driften af vej- og parkopgaverne. Det har været et fokus for Ikast-Brande Kommune, at borgerne i kommunen skal mærke så lidt til ændringen af driften så muligt. Dette forventes også at blive indfriet med denne løsning.
Byrådet vil på et senere tidspunkt tage stilling til, hvordan opgaverne skal udføres i et mere permanent set-up.
For yderligere oplysninger:
- Simon Vanggaard, formand for Udviklings- og Erhvervsudvalget
Telefon: 28 93 17 06. Mail: sivan@ikast-brande.dk - Kenneth Jensen, teknik- og stabsdirektør
Telefon 21 13 24 15. Mail: kenje@ikast-brande.dk