Lær at tackle angst og depression

Oplever du tegn på angst og/eller depression? Har du brug for inspiration og nye redskaber til en bedre hverdag? Så er dette måske et forløb for dig.

Angst og depression

Kurset henvender til sig til dig over 18 år, der oplever symptomer på angst og/eller depression, og som har lyst til at lære nye måder, at håndtere hverdagens udfordringer. Pårørende er også velkommen på kurset.

Kurset følger et fast program og foregår over 7 mødegange af 2,5 timer pr. gang. Man mødes 1 gang om ugen. Efter ca. 1 måned er der en opfølgningsgang.

Der er mulighed for at fortsætte med at mødes efter opfølgningsgangen i en netværksgruppe.

Du skal være indstillet på at deltage i hele forløbet, så vidt det kan lade sig gøre.

Der er 8 - 12 deltagere på et hold.

Kurset indeholder korte oplæg, gruppesnakke, øvelser og individuelt arbejde.

Der planlægges afholdelse af 2 forløb om året - forår og efterår. Der er løbende tilmelding.

Ikast-Brande Kommune udbyder kurset. Underviserne er to frivillige instruktører, som selv lever med angst og depression. De er uddannede og certificerede til at undervise på kurset.

Du kan henvises af egen læge, kommune eller fra sygehus-/hospitalsafdeling. Du kan også selv henvende dig direkte.

Tlf.: 9960 3108