Lær at tackle hverdagen som pårørende

Synes du, at hverdagen som pårørende er udfordrende? Har du brug for inspiration og nye redskaber til bedre at kunne tackle hverdagen? Så er dette måske et forløb for dig.

Pårørende

Kurset henvender sig til dig over 18 år, som er nær pårørende til et menneske med langvarig sygdom eller funktionsnedsættelse.

Kurset følger et fast program og foregår over 7 mødegange af 2,5 timer pr. gang. Man mødes 1 gang om ugen. Efter ca. 1 måned er der en opfølgningsgang.

Der er mulighed for at fortsætte med at mødes efter opfølgningsgangen i en netværksgruppe.

Du skal være indstillet på at deltage i hele forløbet, så vidt det kan lade sig gøre.

Der er 8 - 12 deltagere på et hold.

Kurset indeholder korte oplæg, gruppesnakke, øvelser og individuelt arbejde.

Der planlægges afholdelse af 2 forløb om året- forår og efterår. Der er løbende tilmelding.

Ikast-Brande Kommune udbyder kurset. Underviserne er to frivillige instruktører, som selv er pårørende til én med kronisk sygdom. De er uddannede og certificerede til at undervise på kurset.

Du kan henvises af egen læge, kommune eller fra sygehus-/hospitalsafdeling. Du kan også selv henvende dig.