Lær at tackle kroniske smerter

Har du haft kroniske smerter i over 3 måneder? Har du brug for inspiration og nye redskaber for at undgå, at smerterne styrer dit liv? Så er dette måske et forløb for dig.

Kroniske smerter

Kurset henvender sig til dig over 18 år, der har haft kroniske smerter i mere end 3-6 måneder, og hvor intensiteten af smerterne er betydeligt forstyrrende for hverdagen. Pårørende er også velkommen på kurset.

Kurset følger et fast program og foregår over 6 mødegange af 2,5 timer pr. gang. Man mødes 1 gang om ugen. Efter ca. 1 måned er der en opfølgningsgang.

Der er mulighed for at fortsætte med at mødes efter opfølgningsgangen i en netværksgruppe.

Du skal være indstillet på at deltage i hele forløbet, så vidt det kan lade sig gøre.

Der er 8 - 12 deltagere på et hold.

Kurset indeholder korte oplæg, gruppesnakke, øvelser og individuelt arbejde.

Der planlægges afholdelse af to forløb om året - forår og efterår og foregår på skift forskellige steder i kommunen. Der er løbende tilmelding.

kast-Brande Kommune udbyder kurset. Underviserne er to frivillige instruktører, som selv lever med kroniske smerter. De er uddannede og certificerede til at undervise på kurset.

Du kan blive henvist af egen læge, kommune eller fra sygehus-/hospitalsafdeling. Du kan selv også selv henvende dig.