Lev livet med kronisk sygdom i naturen

Har du en kronisk sygdom, fysisk eller psykisk? Ønsker du hjælp til at lære at leve med de forandringer, som sygdomme ofte fører med sig? Så er dette måske et forløb for dig.

Mennesker går tur i skoven

Forløbet henvender sig til dig over 18 år med en kronisk sygdom, som har brug for viden og støtte til at mestre hverdagen med en kronisk sygdom og få et godt og aktivt liv på trods af sygdom. Du skal være motiveret og kunne deltage aktivt i både naturen og undervisningen.

Du skal kunne tale og forstå dansk.

Forløbet foregår i et samarbejde med Naturstyrelsen på Naturcenter Harrild Hede. Forløbet foregår over 8 uger.

Forløbet indledes med en individuel samtale, hvor forventninger og individuelle mål med Forløbet afklares.

Kurset indeholder:

2 mødegange om ugen. Den ene gang med undervisning og den anden gang med aktiviteter i naturen.
    Undervisningen foregår i ”Åhuset”, der ligger midt i naturområdet.
    Hver mødegang varer 2½ time.
    Der er max 14 deltagere på holdet.
    Opfølgning efter 3 og 12 måneder.

Der er typisk 1 hold om foråret.

Forløbet foregår på Harrild Hede: Åhuset, Fasterholtvej 36, 7330 Brande.

Forløbet udbydes af Ikast-Brande Kommune og varetages af følgende faggrupper: Sygeplejerske, naturvejleder og diætist samt en erfaren patient, der kender til livet med kronisk sygdom.

Du kan henvises af egen læge, kommune eller fra sygehus-/hospitalsafdeling. Du kan også henvende dig direkte.