Virksomheder på skolebænken i Ikast-Brande Kommune
Onsdag den 22. marts 2023 deltog repræsentanter fra 25 virksomheder til et morgenmøde i Huset i_Ro med Ikast-Brande Kommune til præmiere på kommunens nye guide, hvor virksomhederne kan få efterspurgt viden om, hvordan det gode samarbejde mellem virksomheder og kommunen kan optimeres. Guiden giver forskellige bud på samarbejde om alt fra rekruttering af arbejdskraft, fastholdelse af medarbejdere og håndtering af sygefravær.
På mødet blev virksomhederne præsenteret for guiden til, hvordan lokale virksomheder kan få en mere smidig adgang til relevant viden om og støtte fra kommunen, når de har brug for det. Guiden er netop blevet udviklet på opfordring fra et lokalt HR-netværk, fordi mange af virksomhederne synes, at det kan være svært at få kontakt til den rette kommunale medarbejder, når der opstår et behov. Kommunen har mange afdelinger, og derfor kan det for mange virke lidt overskueligt at finde rundt og få et overblik over de mange kommunale ordninger. Hvem skal man fx kontakte, hvis man har en medarbejder, der begynder at have mange sygedage, eller hvordan får man udbetalt løntilskuddet til en voksenlærling. Virksomhederne fik på mødet vist, hvordan de ved brug af guiden kan finde frem til svar på disse og mange andre spørgsmål.
Yderligere oplysninger kontakt:
Arbejdsmarkeds- og borgerservicechef Charlotte Sørensen,
tlf. 81 61 75 16,
email: chars@ikast-brande.dk
Yderligere information om guiden ”Kommunen for beginners – en guide til hvordan kommunen kan hjælpe din virksomhed” findes på kommunens hjemmeside her: