Almene boligorganisationer
Boligorganisationerne og Ikast-Brande Kommune afholder hvert andet år et dialogmøde
Dialogmøde: Ikast-Brande Kommune har besluttet at ændre praksis for gennemførelse af den lovpligtige styringsdialog med boligorganisationerne i kommunen.
Fremover vil vi ikke invitere til stormøder. I stedet vil vi hvert år afholde individuelle styringsdialogmøder med fokus på styringsrapporten og alene med deltagelse af hvert enkelt boligselskab og administrativt personale fra kommunens side.
Vi vil også invitere de boligorganisationer, der ikke har hjemsted men kun beliggenheder i kommunen, til styringsdialog. Resultatet fra disse møder vil blive tilføjet her på siden, umiddelbart efter de er gennemført.
Boligselskaberne har ikke alle sammen regnskabsperiode, hvorfor det kan give mening at afholde møderne på forskellige tidspunkter så tallene er så friske som muligt.
Dialogmødets resultat skal munde ud i et referat fra mødet, der indeholder de aftaler, der er indgået mellem parterne. Referatet skal være offentligt tilgængelige på kommunens hjemmeside. På dialogmødet skal boligorganisationerne gennemgå deres materialer om regnskabet, som de hvert år sender til kommunen og som blandt andet består af en såkaldt dokumentationspakke.